Home > News > Comments

Deftones bassist in coma following car crash

Tuesday, November 4, 2008 9:20 PM PT


Deftones bassist Chi Cheng is reportedly in a coma following an automobile accident in Santa Clara, CA yesterday. Details are limited thus far, but Deftones frontman Chino Moreno has issued the following statement:

"It deeply saddens me to inform you all that our brother Chi Cheng was involved in a terrible car accident last night. He is currently in a Northern California Hospital in serious, but stable condition. I am on my way up North right now to be by his side along with the rest of our bandmates and family. Chi is one of the strongest people I know, and I'm praying that his strength will get him through this. Please say a prayer for him as well."


131 comments


11/4/2008 9:23:45 PM
First post. No care.

11/4/2008 9:25:38 PM
REAL FIRST. fck you. deftones rule. band inspired me from a young age.

11/4/2008 9:26:45 PM
comaflip...

11/4/2008 9:26:50 PM
fck man, that sucks..not good

11/4/2008 9:27:02 PM
second post. horrible news. One of my fave bands of all time. Best wishes. i see shit like this at my work all the time. they did say stable though. thats good

11/4/2008 9:27:13 PM
Terrible news.

11/4/2008 9:27:43 PM
damn 4th i guess

11/4/2008 9:29:16 PM
that sucks man, get better

11/4/2008 9:29:41 PM
one of the best bands ever. get well soon dude!

11/4/2008 9:31:03 PM
fcking WEAK.

11/4/2008 9:34:05 PM
Shit news. Get better dude.

11/4/2008 9:34:16 PM
fck them they aint heavy like BMTH i dont care if hes dead

11/4/2008 9:35:29 PM
oh

11/4/2008 9:46:07 PM
fck man, get well soon and best wishes.

11/4/2008 9:46:51 PM
Cannot stand this band but I wouldn't wish this on anybody. Hope he pulls through.

11/4/2008 9:49:52 PM
:(

11/4/2008 9:53:18 PM
willmassacre444 11/4/2008 9:34:16 PM fck them they aint heavy like BMTH i dont care if hes dead you have to be joking me

11/4/2008 10:03:34 PM
I loved this band in high school I wish this would have happened to the acacia strain

11/4/2008 10:13:42 PM
shit fcking news...

11/4/2008 10:13:45 PM
So insulting,its not funny if anyone dies or gets hurt.Never been a fan of the band but thats sad.

11/4/2008 10:25:25 PM
Deftones are like fckin LINKIN gay PARK its not brootal like TDWP and BMTH

11/4/2008 10:29:44 PM
fck...hope he gets better...

11/4/2008 10:30:17 PM
Should've been emmure

11/4/2008 10:31:26 PM
myburgermyfries 11/4/2008 10:30:17 PM Should've been emmure fck YOU MAN EMMURE IS fckIN AMAZING

11/4/2008 10:32:52 PM
Chino's gonna make out with him while he's asleep

11/4/2008 10:33:18 PM
......

11/4/2008 10:34:20 PM
And by emmure you mean a carbon copy of the acacia strain. Still should've been emmure

11/4/2008 10:36:22 PM
Acacia Strain is good but i think Emmure has better breakdwons

11/4/2008 10:37:46 PM
the only nu metal band that lambgoat admits to liking. Bands like Meshuggah get called nu metal and not these guys who helped to found the jnco stomping alt-metal faze.

11/4/2008 10:40:01 PM
willmassacre444 you have to be either the biggest shit gimmick on here, or just someone who has a deplorable taste in music, or maybe a combination of both. Anyway, this really sucks. Never a huge fan, but it always sucks to hear this.

11/4/2008 10:40:32 PM
hope he gets well soon

11/4/2008 10:41:02 PM
fck dude this sucks....should have happened to willmassacre444

11/4/2008 10:46:29 PM
^ sooo true

11/4/2008 10:51:02 PM
ShaolinLambKiIler 11/4/2008 10:32:52 PM Chino's gonna make out with him while he's asleep.....you'd love that too wouldnt you gay. Shit news, I agree it should have been Emmure.

11/4/2008 10:51:48 PM
this is fcking awful

11/4/2008 11:00:09 PM
leave it to the asian to get in a car accident

11/4/2008 11:02:06 PM
Thats fcking awful. Love this band. Hope he gets better

11/4/2008 11:09:38 PM
Wow, this is horrible news. I hope he pulls through, Deftones are definitely the only band I can respect from that scene.

11/4/2008 11:16:18 PM
This blows. I hope for the best.

11/4/2008 11:30:40 PM
awful, best wishes

11/4/2008 11:36:29 PM
UNDERSTANDINNGG IN A CAR CRASH

11/4/2008 11:39:54 PM
believes in god as soon as somebody gets hurt... typical

11/4/2008 11:44:29 PM
holy hell, heard this on the news

11/4/2008 11:46:40 PM
best wishes to him. too bad the tool singer wasn't his "passanger" ZING!

11/4/2008 11:47:44 PM
Soooooo...is the new album still coming out soon?

11/4/2008 11:53:01 PM
nahbrahdood 11/4/2008 11:46:40 PM best wishes to him. too bad the tool singer wasn't his "passanger" ZING ........shouldn't be laughing, but that was good

11/4/2008 11:56:22 PM
fck anyone who's making a joke out of this. Deftones are one of the best bands around. pull through Chi

11/5/2008 12:32:40 AM
sucks hard

11/5/2008 12:33:09 AM
So many accidents here, shitty wok.

11/5/2008 12:33:17 AM
deftones has been a very influencial band for me, i hope chi recovers fully.

11/5/2008 12:41:26 AM
I don't listen to them but thats shitty news. Hope he pulls through

11/5/2008 1:20:49 AM
this is TERRIBLE. i love deftones, they weathered nu-metal (a bunch of bands wishing they could be deftones) so i think they can weather this.

11/5/2008 1:25:21 AM
driver - "man, these roads are really shitty. we should pull over." chi - "shut up and drive" WHAM!!!

11/5/2008 1:33:48 AM
be quiet and drive

11/5/2008 2:08:24 AM
xbumpx 11/4/2008 11:39:54 PM believes in god as soon as somebody gets hurt... typical Yeah he just started believing in God. Chi has always stuck out as one of the most spiritual people I have ever known of in a band that I respect.

11/5/2008 2:21:21 AM
shitty. hope he gets better.

11/5/2008 2:22:03 AM
damn, hope he pulls through

11/5/2008 2:24:34 AM
WORST BAND OF ALL fckING TIME.

11/5/2008 2:30:11 AM
Really sad news hope he pulls through

11/5/2008 2:36:24 AM
First a nogger becomes president, now this. The world is falling apart at the seams

11/5/2008 3:13:37 AM
bensy 11/4/2008 11:36:29 PM UNDERSTANDINNGG IN A CAR CRASH wrong band gay

11/5/2008 3:16:19 AM
I never understand why you mongoloid downs kids always number your posts incorrectly. Guess it's just a lambgoat kid thing. but you know what they say...When in mongoloid black rome (I'm referring to lambgoat)...14th post!!! NO CARE FLIPS!!!

11/5/2008 3:17:41 AM
WHAT THE fck. ^^ it changed ni66er to black. Looks like Obama's already fcking with my rights.

11/5/2008 3:54:26 AM
Word on the street is...he heard the Suicide Silence cover song, he got upset and so depressed over what he heard....got drunk and drove himself into a wall

11/5/2008 4:11:47 AM
hahahahaahah

11/5/2008 4:15:54 AM
Terrible news. Best wishes are with him.

11/5/2008 4:27:18 AM
fck you negative creeps deftones are the shit, chi is in my wishes

11/5/2008 4:36:08 AM
God Bless him and his family. I know he has a child or two from what I recall and he seems like a good dad from what I gather. Just from the run-ins on the old deftones/mb.

11/5/2008 6:09:49 AM
i need it for waz by 8 o clcok tonite

11/5/2008 7:13:19 AM
please....someone find ja rule so i can make sense out of all this

11/5/2008 7:15:58 AM
oh man that sucks hope he gets better

11/5/2008 7:21:21 AM
so is this guy like a mexican/chinese superbreed?

11/5/2008 7:47:47 AM
woot woot! stop making records jerks! stop driving drunk jerks!

11/5/2008 7:56:52 AM
just hope Chi gets well

11/5/2008 8:14:38 AM
I really wish him the best. I wonder what this means for the future of the deftones

11/5/2008 8:44:30 AM
i hope they get Geddy Lee to replace him

11/5/2008 8:55:36 AM
worst fcking pile of shit band ever. i hope they all die on the way to visit him, and all deftones recordings are burned up in the crash, and we never have to hear their fcking shit music again

11/5/2008 9:21:50 AM
Are they still gonna release the new album?

11/5/2008 9:46:14 AM
This is the worst news this years. damn.

11/5/2008 9:46:36 AM
Get well soon Chi! I love the Deftones.

11/5/2008 9:57:14 AM
Better band than anything you listen to. Pull through, dude.

11/5/2008 10:40:16 AM
He was probably dunk

11/5/2008 11:03:29 AM
My prayers go out him, his family, and his friends. I wouldn't wish this on anyone. Great band too by the way.

11/5/2008 11:57:58 AM
too bad it was emmure's bass player

11/5/2008 12:58:11 PM
nahbrahdood 11/5/2008 1:25:21 AM driver - "man, these roads are really shitty. we should pull over." chi - "shut up and drive" WHAM!!! love deftones, but i lol'ed.

11/5/2008 1:19:37 PM
be quiet and drive. best wishes.

11/5/2008 1:46:23 PM
holy shit that fcking sucks! amazing band

11/5/2008 2:14:44 PM
should've happened to haloxxxmoshcore...

11/5/2008 3:12:49 PM
this is the worst news ive heard in a long time. deftones is by far my favorite band of all time. anyone who doesnt like this band has terrible terrible taste in music. every single cd is a masterpiece. get well soon Chi.

11/5/2008 3:19:45 PM
this is horrible news. all you little black metal homos should learn some respect.

11/5/2008 3:53:25 PM
fck you guys, the deftones arent nu metal. They used to cover strife songs, and be down with every hardcore band back in the 90s. get real and stop trying to act cool.

11/5/2008 4:02:34 PM
black metal homos? fck you. straight up. last i heard chi was a Buddhist and Buddhists don't believe in god. deftones are good.

11/5/2008 4:13:28 PM
willmassacre444 11/4/2008 10:36:22 PM Acacia Strain is good but i think Emmure has better breakdwons This sums up why music sucks so hard today.

11/5/2008 4:14:06 PM
couldn't give a fck less. hopefully he dies and they stop making music.

11/5/2008 4:34:44 PM
i love this band, this fcking sucks, i hope he lives and is able to play again

11/5/2008 4:56:45 PM
Horrible news. Love this band in high school. Around the Fur, and White Pony were awesome albums. Get better dude

11/5/2008 5:23:22 PM
Terrible news. I hope he comes through.

11/5/2008 5:38:24 PM
damn this sucks... an actual accident with a band i finally care about... I was seriously getting tired of hearing about shitty bands and their van's flipping... hang in there man, get better and I hope you pull through.

11/5/2008 6:48:54 PM
PAYPAL PAYPAL PAYPAL PAYPAL PAYPAL PAYPAL PAYPAL PAYPAL PAYPAL PAYPAL PAYPAL PAYPAL PAYPAL PAYPAL PAYPAL PAYPAL PAYPAL PAYPAL PAYPAL PAYPAL PAYPAL PAYPAL PAYPAL PAYPAL PAYPAL PAYPAL PAYPAL

11/5/2008 8:06:48 PM
Sad news, he always seemed like a good dude.

11/5/2008 8:31:12 PM
lol the Deftones are signed to Maverick, I doubt they need a paypal motherfcker.

11/5/2008 8:34:50 PM
Nothing but the best wishes for this dude and this band.

11/5/2008 9:34:37 PM
awful news

11/5/2008 10:30:23 PM
so bummed about this.

11/5/2008 10:56:28 PM
deftones is the only vaguely numetal band that i will still defiantly back as being awesome. white pony rules.

11/5/2008 11:18:20 PM
pat_rota 11/4/2008 9:26:45 PM comaflip... hahahahahaha!! i dont pray, but for these d00ds...

11/6/2008 12:01:58 AM
cliche as it sounds, he's a nice guy and a good musician

11/6/2008 12:40:20 AM
i get out of jail and this shit happens. best of luck. awesome band.

11/6/2008 12:42:31 AM
deftones> most bands of an genre

11/6/2008 7:36:06 AM
Deftones are in my top faves of all time. This is shitty news. Best wishes for a speedy recovery.

11/6/2008 8:54:42 AM
i wish it was willmassacre444 dying along with emmure,bmth,and tdwp insted of chi

11/6/2008 11:21:20 AM
Uncool. Chi is clearly a nice guy and has written so many strange and wonderful basslines! He will come out of this! I know it! Deftones have done too many great things for us to deserve this loss!

11/6/2008 12:18:34 PM
Should have been The Acacia Strain. Get better dude! Great band.

11/6/2008 12:31:23 PM
ShaolinLambKiIler 11/4/2008 10:32:52 PM Chino's gonna make out with him while he's asleep bwahahahahahahahahahahahahaha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

11/6/2008 1:27:36 PM
hoping that he died by now, and chino will follow soon after? and all the gay news posters will stop having this bullshit soap opera over exaggerated drama over some pointless fcking band, and a guy who is better off dead anyway.

11/6/2008 2:26:19 PM
shitty news, used to be huge Deftones fan, didn't know they were still a band. Get better, dude.

11/6/2008 3:51:01 PM
i love how emmure, acacia, bmth and tdwp ALWAYS find their way into a post that has nothing to do with them.

11/6/2008 6:48:01 PM
if you're going to wish him the best, why the fck would you inform everyone that you've never really cared for the band? who gives a fck if you like his band? god news only posters are big big big big gayS

11/6/2008 10:52:26 PM
sandwiches 11/5/2008 2:14:44 PM should've happened to haloxxxmoshcore... Agreed in full.

11/7/2008 10:48:49 AM
People who spend time talking shit about people that are in critical condition/dead/dying need to puta gun top their head and pull the trigger.

11/7/2008 4:56:30 PM
Street Carp

11/7/2008 9:28:18 PM
He prolly hear the suicide silence cover of there song and fliped his own banddd

11/7/2008 9:28:35 PM
He prolly heard the suicide silence cover of there song and fliped his own banddd

11/7/2008 10:13:27 PM
nahbrahdood 11/5/2008 1:25:21 AM driver - "man, these roads are really shitty. we should pull over." chi - "shut up and drive" WHAM!!! love deftones, but i lol'ed. - Ditto

11/7/2008 11:44:53 PM
that sucks... fck.

11/9/2008 5:55:15 AM
Definetely a band that inspired me at a young age. Hope all is well and he gets better.

11/9/2008 8:31:18 AM
sucks, but if it stops them from making any more music, i am all for it

11/9/2008 10:14:38 AM
attn news only gays that are hating on the deftones... if it weren't for this band, your precious scene gay bands wouldn't even be around. .just saying....

11/9/2008 8:32:31 PM
continue to listen to Emmure,jerks.

11/10/2008 1:28:38 PM
But what happened with his bag of jewels?

12/11/2008 6:12:54 AM
to chi hope you wake the f up dude. you got shit to do and life to live. peace health tranquility to all your relations.