Home > News > Comments

Underoath debut new song 'Cycle' feat. Ghostemane

Wed, October 27, 2021 7:39 AM PT4,148 views

Underoath have unveiled "Cycle," the newest single from the group's upcoming album, Voyeurist (out January 14 via Fearless Records). The band collaborated with Ghostemane for the song after "discovering they were mutual fans of each other's work."

"Cycle" can be heard here:


Speaking on working with Ghostemane and how the track came together, guitarist Tim McTague explains: "When we were writing 'Cycle', I knew that I wanted to have a feature on the bridge. I wanted something abstract, and ideally in the hip-hop genre. I heard a cadence that wasn't natural to our band. Ghostemane came up in convo, and we all loved the idea. I had been listening to him for a minute, and the connection between Underoath / Lil Peep put me on to the south Florida squad like Pouya, Ghostemane and Lil Peep (RIP). We tried to get a hold of him for weeks, and one day Aaron called me and said that Ghostemane randomly Instagramed him to tell him that he appreciated what we do, and Aaron replied back that we were trying to get a hold of him to be on a track on the new album. The floodgates opened, all the managers and artists started connecting and I sent his manager the song, and a week or so later we got what was stated as 'I did a ton and threw the sink at it, let me know your thoughts.' We listened to the first thing he sent, and just said 'that is it'. I don't think any of us knew what we were looking for in the feature, but when I heard the take, lyrics and energy we were like 'oh shit. This is perfect.'"

advertisement

Underoath vocalist Spencer Chamberlain adds: "Every time I hear the track now, it time warps me right to how I was feeling when we wrote those lyrics and what we were going through at the time. The back and forth on the 3rd chorus transports me back to when we wrote the lyrics. I hope that we'll have the chance to perform it together live one day."

31 comments

Post Comment

evil_hero 91 days ago

lots of words that ain't no one gonna read, boys!


evil_hero 91 days ago

the crossover event no one asked for or cared about. put this shit to bed


Pilgrim 91 days ago

More like Overhymm


anonymous 91 days ago

TLDR. Van flip plz


anonymous 91 days ago

LOL


anonymous 91 days ago

"No shit, you like our music?" "I shit you not, brah!" "Dude, let's scissor!" "Dude, ok! Totally!"


anonymous 91 days ago

a bunch of musicians and a rapper got together. no music was made, no rapping was done, sheetrock vanflip


anonymous 91 days ago

Why are so many bands working with this wanker?


anonymous 91 days ago

Pouya is a rapist


easyhateoven 91 days ago

no listen


anonymous 91 days ago

"cycle"...lol they must be on their period


anonymous 91 days ago

Crazy that these guys were less cringey when they were just a religious band. Now it's like junior high kids going through a rebellious phase.


anonymous 91 days ago

I heard a cadence that wasn't natural to our band. Ghostemane came up in convo, and we all loved the idea. I had been listening to him for a minute, and the connection between Underoath / Lil Peep put me on to the south Florida squad like Pouya, Ghostemane and Lil Peep (RIP). Lmao


anonymous 91 days ago

why is Ghostemane better in this band than Spencer at this point everything after changing of the times/chasing safety has been a steep decline


anonymous 91 days ago

Lil Peep was from Long Island.


anonymous 91 days ago

lil pump is from south florida. lol at getting this wrong on their press release. does anyone proofread this garbage before publishing it?


anonymous 91 days ago

A lil peep and pump sounds like what I did with your mother last night, Trebek.


anonymous 91 days ago

IMPENDING DOOM IS STOKED


carveyournamein 91 days ago

I'm not reading any of this.


anonymous 91 days ago

Just get Dallas back on vocals already and make Underoath great again


anonymous 91 days ago

"how do you do, fellow kids"


anonymous 91 days ago

Ghost mane? Flush!!


anonymous 91 days ago

Underoath hasn't been a band since 2002-2003


anonymous 91 days ago

This song sucks.


anonymous 91 days ago

Ghost mane was never in a metal band he was in a hardcore band, honest. I was hard to the core. Just ask Fredrick mad ball.


anonymous 91 days ago

No click


anonymous 91 days ago

Remember when they broke up because Spencer did coke with fat mike and the boys on warped tour and didn't go to bible study lol


anonymous 90 days ago

They should do that and break up again.


anonymous 90 days ago

Backboard fedoralords are stoked.


anonymous 90 days ago

Remember when they broke up because Spencer did coke with fat mike and the boys on warped tour and didn't go to bible study lol Good call on Spencer's part because Cocaine is awesome and Bible studies are wack af


anonymous 90 days ago

If you need 600 words to sell me on your music then noooo thanks



Tags: Underoath


Related News